niedziela, 12 stycznia 2014

Trening siłowy a odchudzanie



Trening siłowy jest idealnym sprzymierzeńcem w redukcji wagi. Ćwiczenia siłowe przyspieszają bowiem metabolizm, to znaczy, że pomagają spalać tłuszcz także wtedy, gdy nie ćwiczymy w tzw. stanie spoczynku, czego następstwem jest obniżenie masy tkanki tłuszczowej w organizmie.


Chcąc pozbyć się zbędnych kilogramów, wybieramy zazwyczaj trening aerobowy (cardio), łącząc go często z niskokaloryczną dietą, przez co nasze samopoczucie i motywacja z dnia na dzień spada, tracimy siłę do dalszych ćwiczeń i prowadzenia restrykcyjnej diety.  Waga, która początkowo była nam przychylna i pokazywała coraz to niższą cyfrę, teraz stoi jak zaczarowana w miejscu. Dlaczego? Prawdopodobnie doszło do spowolnienia przemiany materii. Ale jak? Spaliliśmy nie tłuszcz a mięsnie, które są odpowiedzialne za naszą przemianę materii. 

Trening siłowy jest tu niezbędny, jeśli chcemy zawalczyć o piękna sylwetkę, zgubić niechciane centymetry, poprawić proporcje naszego ciała, ujędrnić go i czuć się dobrze. Rozwijając masę mięśniową podnosimy spoczynkową przemianę materii w naszym organizmie. Nie osiągniemy tego wybierając tylko i wyłącznie ćwiczenia aerobowe. Trening siłowy prowadzi bowiem do wzrostu włókien mięśniowych, a tym samym zwiększenia zużywania energii. Trening z oporem pozwala rozbudować tkankę mięśniową, zmniejszając przy tym tkankę tłuszczową. 

Idealnym połączeniem treningów jest trening siłowy z wybranym treningiem aerobowym.. Łącząc te 2 rodzaje treningu uzyskamy bardzo wysoki poziom metabolizmu, który utrzyma się przez długi czas i pozwoli nam na szybkie spalanie tłuszczu oraz zachowanie sprawności układu krążenia. A pożądane rezultaty będą widoczne z dnia na dzień. Nie zapominajmy wspomóc trening  odpowiednim sposobem odżywiania – zdrowym odżywianiem, nie dietą!

Żródło: tumbrl

25 komentarzy:

  1. Treningi siłowe najlepsze nawet takie w domu z obciążeniem! Super sprawa niby tak sie człowiek nie zmacha ale efekty lepsze niż przy samym kardio :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. racja, jak dorzuciłam obciążenie do treningu w domu- ciało samo się robi- a efekty są cudowne!!

      Usuń
  2. Ja właśnie wykonuję siłowy na przemian z cardio , dieta normalna 2500 kcal i to u mnie przynosi najlepsze efekty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pięknie :) cieszę się, że taka kaloryczność, a nie porcje głodowe :)

      Usuń
  3. święte słowa, no i jak dobrze, że coraz więcej dziewczyn się do tego przekonuje : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba jednak muszę się przekonać do treningu siłowego ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie ! jestem pewna, że nie pożałujesz :)

      Usuń
  5. Zgadzam się:) Dobrze napisane:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Potwierdzam! :) Ja co prawda nie odchudzam się, ale trening siłowy+cardio to najlepsi sprzymierzeńcy fajnej sylwetki. Plus odpowiednia dieta (czyt. zdrowe odżywianie) oczywiście ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. zgadzam się, kiedyś brałam pod uwagę tylko cardio, od kiedy dołączyłam treningi siłowe - jest o niebo lepiej! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cardio + trening siłowy = efekty powalające ! :)

      Usuń
  8. Dokładnie, samo cardio nie wystarczy, ja niedawno zaczęłam ćwiczenia w domu i staram się to łączyć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja muszę zacząć trenować na siłowni:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Trening siłowy to podstawa jednak bardzo wiele osób rozpoczynających odchudzanie w ogóle nie bierze go pod uwagę, a szkoda..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieje się tak głównie dlatego, że internet jest przeładowany nie do końca prawdziwymi informacjami a i nadal panuje przekonanie, że dźwiganie ciężarów to tylko dla kulturysty trening...

      Usuń
  11. prawda. szkoda, że ja dowiedziałam o tym tak późno. może miałabym już oszałamiające efekty? a tak po prostu mam efekty...

    OdpowiedzUsuń
  12. wszystko ok, tylko jest jedna kwestia. Ważne by trening siłowy nie był katorżniczy, bo chcemy np. schudnąć na tydzień przed weselem :) Wtedy możemy sobie wyrządzić więcej krzywdy niż pożytku. Trening należy dopasować do swoich możliwości i dalej go dopiero intensyfikować - a nie na huraaaa...

    Jak odchudzanie to z głową i najlepiej a nawet koniecznie połączyć to z dobrą dietą czy raczej dobrym odżywianiem. Bo dieta nie ma polegać na tym że jemy np. same ogórki bo tak ktoś wyczytał w internecie, tylko jemy zdrowo. Warzywa, owoce, mięsa - w odpowiednich ilościach i co najważniejsze proporcjach. To działa ..wiem bo sprawdziłem

    OdpowiedzUsuń
  13. Też uważam, że nie można sobie fundować katorgi - trzeba sobie zrzucanie kilogramów w czasie rozłożyć. Ja zaczęłam spokojnie, bo też nie jestem jakoś mega fit i nie chciałabym przy odchudzaniu krzywdy jakiejś sobie zrobić, bo się przeciążę, a przy tym wspomagam się figurą extraslim, żeby tkankę tłuszczową szybciej spalać. Mam zamiar do wakacji 10 kg schudnąć. Tak bez katowania się oczywiście, żeby nie stracić motywacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aktywność fizyczna + odpowiednia dieta = kluczem do sukcesu. Ja od jakiegoś czasu chodzę na siłownię i odżywiam się według diety strukturalnej. Najważniejsze, aby dieta była odpowiednio skomponowana pod względem nie tylko kalorycznym, ale odżywczym. Efekty są już widoczne, a moje samopoczucie rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem nowa - nwet nie wiedziałam, że są takie fajne blogi;)
    Ćwiczę od 5 miesiecy. Zaczęło się od darmowej wejsciówki na siłownię (nie wiem czy mogę tu napisać jakiej, ale we Wrocławiu są takie dwie, sieciowa, ale polecam). Oprowadził mnie po niej Pan trener, który dał mi kilka rad - no i ja je od tych ponad 5 miesiecy stosuję. Chciałam wiec Was zapytać, czy dobrze robię. Oczywiscie efekty są, schudłam 5 kilo (to takie pociążowe 5 kilo, ale dziecko am już 3 lata, wiec to juz był czas najwyzszy), czuję sie znakomicie i chociaż sie nie mierzę po ubraniach widze i czuję, że sie wysmukliłam;)
    Trenuję średnio 3-4 razy w tygodniu po około 45-50 min. Tylko tyle neistety mam czasu, ale robie to bardzo regularnie, nie odpuszczam. Trener polecił mi 20-25 min. treningu siłowego na początku i 20-25 min. aerobów na koniec. Ciczenia siłowe robię w 4 seriach po 12 powtórzeń. Oczywiscie obciązenia sie zmeiniają (zaczynałam np. przy wyrzucie nóg do tyłu na jakichś 12 kg, a teraz jestem na 27,5). Aeroby to zazcwyczaj orbitrek 20-25 min. lub 10 min. wiosła + 10 min. stepa (albo bieżni - chodzenie).
    Nie bardzo wiem, czy to jest włąśnie kardio, a moze interwały....
    Ale efekty są. Tylko czy nie bedzie tak, że w pewnym momencie to będzie za mało?
    Bardzo prosze o komentarze, chciałabym chociaz wiedzieć, czy nie robię jakiegoś podstawowego błędu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bezapelacyjnie jestem przykładem na to, że trening siłowy daje znacznie lepsze efekty niż trening aero.
    6 miesięcy - 20 kg a mięśnie pięknie uwydatnione gęste i twarde. Oczywiście w 6 miesięcy można zejść nawet o 40 kg w dół biegając po 3 h dziennie ale sylwetka będzie byle jaka. To co najważniejsze przy odchudzaniu wg mnie to:
    - trening siłowy 5-6 razy w tygodniu, dieta z ujemnym bilansem i duża podaż białka wspierane BCAA i Glutaminą, dodatkowo witaminy i trzymanie diety zbilansowanej!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...